Často kladené dotazy

Zasněžování při teplotách nad nulou

Co je to snowfactory

Snowfactory je nový zasněžovací systém, který umožňuje zasněžování do +15°C. Jedná se o buňku, ve které je chladící systém, který vyrábí drobné krystalky ledu a následně je fouká ven na hromadu.

Je při tomto zasněžování využívaná nějaká chemie?

Ne. Celý proces je závislý pouze na vodě. Buňka (kontejner) ve které proces probíhá funguje jako velice výkonný mrazák, který vodu hluboce zamrazí, až ji zbaví veškeré vlhkosti. Díky tomu vznikne v hromadě vytvořeného sněhu suché prostředí, ve kterém sníh netaje, ale odpařuje se, a tak se sám dál chladí.

Parkoviště u sjezdovky

Nehrozí chaos na přeplněných parkovištích?

Neměl by. Na každém parkovišti jsou v průběhu zimní sezóny pracovníci regulující dopravu. Kapacita parkovišť je přes 550 vozidel a je zdarma. I tak vám doporučujeme využít služby spolujízdy.

A co příjezdové cesty? Při vysoké návštěvnosti hrozí zácpy.

Ano, toto riziko zde existuje. V této problematice nám velmi pomáhá PČR. I přes to znovu doporučujeme, i s ohledem na životní prostředí, ke sdílení cesty autem více lyžaři.

Jak máte vyřešenou bezpečnost v areálu a na parkovištích?

Areál je průběžné kontrolován pochůzkami PČR. Parkoviště je navíc monitorováno kamerovým systémem.

Lyžování

Na kterou světovou stranu je nakloněná sjezdovka?

Jedná se o severní svah.

Dají se na místě půjčit lyže a lyžáky?

Ano. Vybavení si ani nemusíte rezervovat, je ho dostatek. V areálu jsou tři půjčovny. Intersport rent pro všechny příchozí hosty a pak v každé lyžařské škole pro návštěvníky využívající výuku.

Kam si můžu dát lyže, když se půjdu najíst?

Lyže je možné umístit před hotel do stojanů na lyže. A přímo v hotelu najdete "lyžárnu", kde si můžete své lyže uložit.

Nešla by zvýšit rychlost pokladen?

Pro zvýšení rychlosti odbavení u pokladen jsme spustili projekt E-skipas, prostřednictvím kterého si můžete nakoupit lyžařské tarify na internetu. Stačí si ponechat čipovou kartu u sebe při odchodu z areálu.

Když si koupím skipas, můžu ho využívat na všech lanovkách a vlecích v areálu?

Ano, běžný skipas platí pro všechny lanovky kromě pásu na školní sjezdovce, ten je určen pouze pro lyžařskou školu.

Nešla by zvýšit rychlost lanovky?

Prioritou je pro nás bezpečnost lyžařů a plynulost provozu. Takže raději ne. Jezdí k nám mnoho malých dětí, které potřebují při nasedání asistenci, a je proto bezpečnější pomalá jízda. Při nepříznivém počasí se čas navyšuje z důvodu očišťování sedaček.

Máte nějaké pravidelné intervaly, kdy zasněžujete?

Zasněžujeme zpravidla v období, kdy není na sjezdovkách žádný lyžař. Ve velmi výjimečných situacích, kdy není žádný přírodní sníh, zasněžujeme i v průběhu dne za přítomnosti lidí na sjezdovce. Zkušenosti hovoří jasně. Návštěvníci jsou ochotni tuto nepříjemnost akceptovat a my jsme díky tomu schopni zajistit dostatek sněhu na sjezdovce.

Dá se ovlivnit kvalita sněhu?

Pro kvalitní sníh a dobře upravenou sjezdovku děláme maximum. Je to velmi důležitý aspekt naší služby. Všeobecně lze říct, že do konce února je sníh skvělý, jakmile se teploty zvedají, může se stát, že je povrch sjezdovky méně kvalitní.

Chci naučit děti lyžovat sám, je pro to Monínec vhodný?

Ideální. Hotelová sjezdovka je pro individuální výuku jako stvořená. Na školní smí pouze děti s instruktory.

Chci na Monínec na lyžařský kurz nebo v létě na cyklistický kurz, co proto mohu udělat?

Nejjednodušší je se spojit s recepcí hotelu. Vše ostatní nechte na nás. Napište na budilova@moninec.cz

Jaké dny je večerní lyžovaní?

Od 16. listopadu je večerní lyžování možné vždy od úterý do soboty. Po spuštění provozu lanové dráhy funguje každý den v týdnu. V případě uzavření nočního lyžování z důvodu konání závodů nebo jiné akce najdete tyto informace v upozornění na hlavní stránce webu areálu nebo na facebooku.

Jak fungují tarify „hodiny sezóny“?

Výhodou tohoto tarifu je, že se vám počítá pouze čas, kdy doopravdy lyžujete. To znamená, že pokud si budete chtít odpočinout, nebude se vám odečítat čas. Odpočet se zastaví, pokud neprojedete turniketem do 30 minut.

Je služba e-skipasu bezpečná?

Stoprocentně. Tato služba funguje již několik let a každým rokem jí vylepšujeme. Má ušetřit čas zákazníka, který zbytečně ztrácí ve frontě na pokladnu. Takto mohou svůj zakoupený čas využít maximálně efektivně. Navíc je nákup přes internet levnější.

Dá se na Monínci platit kartou?

Ano. Kartou můžete platit v hotelu, v restauraci M2 a v zimě na pokladně skipasů. U skipasů je však nutné zaplatit zálohu na čipovou kartu - v hotovosti. Nejbližší bankomat se nachází v Sedlci u České Spořitelny, kde jsou i různé druhy obchodů.

Můžu zaplatit kartou také zálohu na skipas (čipovou kartu)?

Bohužel, zálohu na skipas (100 Kč) je potřeba složit v hotovosti.

Co když nechci platit zálohu 100 Kč za čipovou kartu?

Můžete využít i jednorázovou kartu. Tato karta je zpoplatněna částkou ve výši 20 Kč.

Přijímáte poukazy Sodexo Flexipass?

Nepřijímáme žádné poukazy Sodexo.

Máte v areálu dětský koutek?

V areálu je Dětská herna. Můžete zde využít i službu hlídání dětí. Více info najdete zde.

Je na Monínci nějaké vyžití i pro nelyžaře a malé děti?

Ano. V půjčovně si můžete zapůjčit sáňky a mimo sjezdovky sáňkovat. K dispozici je také snowtubing a Dětská herna. Dostatek sportovního vyžití a příjemné relaxace nabízí areál samozřejmě také v létě. Je zde mnoho zajímavých míst k vidění.

Co když si nejsem jistý, zda zvládnu nastoupit na lanovku?

Pokud si nejste jistí svými schopnostmi při nástupu na lanovku, nebo doprovázíte dítě či osobu tělesně postiženou a potřebujete asistenci, požádejte obsluhu.

Co dělat v případě přerušení provozu lanovky?

Technika nás někdy může zradit, pokud bude přerušen provoz lanovky v průběhu otevírací doby, vyčkejte prosím u pokladny na další informace. Musíme nejprve zjistit, jak vážná je porucha a zda je možná rychlá oprava. Pokud nebude možné lanovku opět spustit, zajistíme odpovídající náhradu jízdného, proto si ponechte váš skipas.

Ubytování

Jak zjistím, zda je termín volný?

Na webu najdete rezervační formulář, kde stačí zvolit požadovanou budovu (hotel, penziony, apartmány), termín pobytu a následně se zobrazí pokoje a nabídky, které jsou v daném období dostupné i aktuální cena. V rámci online rezervace si můžete pokoj okamžitě zarezervovat. Rezervace online je nejrychlejší, nejjednodušší a nejjistější způsob, jak si ubytování rezervovat.

Kde zaparkuji?

Přímo u hotelu najdete parkoviště s 60 místy, u restaurace M2 (u nástupu na lanovku) je parkoviště pro 500 vozů. Hosté ubytovaní v apartmánech mají vlastní krytá stání. Parkování v areálu Monínec je zdarma.

Je parkoviště hlídané?

Ano, parkoviště je monitorováno kamerovým systémem a probíhají pravidelné kontroly policií ČR.

Připojím se u vás na internet?

Ano. WiFi pokrytí najdete v celém hotelu, v restauraci M2. Připojíte se v celém areálu, tedy na sjezdovce i ve všech ubytovacích zařízeních - hotel, penziony, apartmány.

Můžu se ubytovat all-inclusive / s plnou penzí / s polopenzí?

Ubytování zahrnuje pouze snídani, ale každý den můžete vybírat z pestrého denního menu za rozumné ceny, nebo si objednat z našeho stálého minutkového jídelníčku. Některé speciální nabídky neboli ubytovací balíčky zahrnují i stravu. Například Pobyt Deluxe.

Jak se ubytovat?

Pojedete po asfaltové silnici okolo restaurace M2 a sportovního centra směrem nahoru k hotelu do slepé ulice, podjedete přejezdový most sjezdovky. Délka cesty je cca 800 metrů. Na recepci hotelu si vyzvednete klíče od pokoje či apartmánu a vyplníte ubytovací kartu pro hosty. Na základě vyplněné karty recepční zapíše do počítače vaše údaje a vystaví vám účet k zaplacení. V den odjezdu je nutné odevzdat klíče do 11:00 hodin zpět na recepci v hotelu. Pokud je zájem o pozdější odjezd, lze se domluvit na recepci za příplatek 200,-Kč, pokud váš pokoj nebude v den odjezdu již zarezervován jinými hosty.

Je možné uvnitř apartmánu kouřit?

Hotel Monínec, penzion i apartmány jsou nekuřácké.

Jak je to s odhlášením? Opravdu se ráno musím vystěhovat v 11 hodin?

Běžné odhlašování hostů opravdu probíhá do jedenácté hodiny dopolední. Pokud je ovšem váš pokoj v daný den volný, je možné se na recepci dohodnout na pozdějším odjezdu. Nebojte se zeptat.

Jsme rodina se třemi dětmi. Můžete nás ubytovat společně, nebo alespoň v sousedních pokojích?

Rodinám s dětmi nabízíme 3-lůžkové pokoje, kde je možné umístit přistýlky nebo vám nabídneme dva sousední pokoje, které jsou mezi sebou průchozí, takzvané Family room. Pro ještě větší rodiny jsou tady pak apartmány.

Finance a platby

Dá se na Monínci platit eurem?

V současné době bohužel není možné platit eurem v hotovosti.

Dá se na Monínci platit kartou?

Ano. Kartou můžete platit v hotelu a v zimě na pokladně skipasů. V restauraci M2 přijímáme bezkontaktní platební karty. Nejbližší bankomat se nachází v Sedlci u České Spořitelny, kde jsou i různé druhy obchodů.

Jaké dáváte slevy?

Připravujeme pro vás akční balíčky, jednorázové akce. Individuálně poskytujeme množstevní slevy a slevy při opakovaném pobytu. Hostům, kteří jsou registrovaní k odběru novinek často zasíláme slevové kódy a informace o speciálních nabídkách. Registrovat se můžete zde. Dále poskytujeme slevy pro děti, seniory a ZTP.

Sportovní vyžití

Je na Monínci nějaké vyžití i pro nelyžaře a malé děti?

Ano. Mimo sjezdovky si můžete zasáňkovat či zabobovat, k dispozici je také snowtubing a další atrakce. Dostatek sportovního vyžití a příjemné relaxace nabízí areál samozřejmě také v létě. Kromě Aktivity parku, který je přímo v areálu jsou zde také zajímavá místa k vidění. Informace o turistice v okolí můžete najít na stránkách oblasti Toulava.

Kam můžu dát své kolo?

Přímo v přízemí hotelu je uzamykatelná místnost, kam je možné kolo uschovat. V případě většího množství kol je možné použít i uzamykatelnou garáž penzionu.

Ostatní

Kde si můžu stěžovat?

Stěžovat si můžete přímo na recepci, u provozní (vaverkova@moninec.cz), nebo ředitele areálu (krejci@moninec.cz).

Můžeme u vás organizovat školní zájezdy / sportovní kurzy /firemní akce?

Ano. Kontaktujte nás na budilova@moninec.cz a dozvíte se víc o pořádání akcí i množstevních slevách.

Můžu jít do bazénu a do sauny, i když nejsem ubytovaný v hotelu?

Návštěvu bazénu a sauny poskytujeme i pro veřejnost, po předchozí rezervaci na recepci.